Crónica de la Ruta por el Vatxe del río Cervigao.

El día 28 de junio de 2015 se convocó la primera Ruta y jornada lúdica de “Amigos del Vatxe de Cervigao”, organizada por una entusiasta de ese valle, Gema Cordero de La Rumiá. Consistió en recorrido a pie, que partió del pueblo de Agüeria hacia las aldeas que lo rodean y se adentró después por tierras del precioso río de Cervigao que desemboca en el río Negro a la altura de La Maravilla. Desde El Enfestal tomamos el camino de la Vega de Ceyán, La Caseta, La Baná, La Rumiá, Omeo, Los Bustios, Cabanielles, Pontón del Valle, Riondo... Gema explicaba particularidades de cada sitio: las casas que se restauran, las abandonadas, castañales centenarias, regueras (de Canales, del Infierno), restos de minería (el albergue y cargaderos, el cuarto Pontones, el plano) y los antiguos molinos de agua, por desgracia abandonados, del final del valle, leyendo datos que previamente recopiló, ilustrados con fotos antiguas. En La Rumiá, bajo la bandera del valle (verde con ciervo parado en el centro) la madre de Gema, Mercedes, nos obsequió con sidra de casa. Buenísima.

La ruta terminó debajo del hórreo en la quintana del Molín de Adela con una copiosa comida “de traje”, preparada por los participantes (mayoría de mujeres cocineras) en la jornada. Alguna xana o trasgu nos sorprendió con la presencia de unos amigos de Villablino acompañados de una empanada típica de su zona, en la que abundaban las carnes entre buenas capas de pan. Salieron tortillas, bollos preñaos, emparedados, hojaldres. Todo regado por sidra, y rematado por deliciosos dulces: casadiellas, frisuelos, tartas y café con orujo... La sorpresa final fue el regalo de pequeñas fardelas de tela blanca rotuladas Molín de Adela en verde, de las que salió... ¡el panchón! el postre típico de escanda, delicia que provocó el entusiasmo de los participantes.

Tras la comida se hizo un precioso e ilustrativo recorrido por la orilla del río Negro, con visita al molín y hórreo, actuando de guía intérprete, Ricardo. Hubo quien tocó el acordeón, quien cantó y bailó. Ya se iban algunos participantes y la fiesta continuaba...

Gema agradeció la asistencia (todos le agradecimos su iniciativa) y entregó las insignias de la jornada, así como un recuerdo y diploma para la Asociación Molín de Adela, que tiene la fortuna de que personas como ella piensen en su espacio para celebrar estos encuentros.

N’ASTURIANU.

El día 28 de xunu de 2015 convocóse la primer Ruta y xornada lúdica de “Amigos del Vatxe de Cervigao”, entamada por una entusiasta d'esi valle, Xema Cordero de La Rumiá. Consistió en percorríu a pié, que partió del pueblu de Agüeria escontra les aldegues que la arrodien y enfusó dempués per tierres del preciosu ríu de Cervigao que desagua nel ríu Negru al altor de La Maravíya. Dende El Enfestal tomamos el camín de la Vega de Ceyán, La Caseta, La Baná, La Rumiá, Omeo, Los Bustios, Cabanielles, Pontón del Vaxte, Riondu... Gema esplicaba particularidaes de cada sitiu: les cases que se restauren, les abandonaes, castañales centenaries, regueras (de Canales, del Infiernu), restos de minería (l'albergue y cargaderos, el cuartu Pontones, el planu) y los antiguos molinos d'agua, por desgracia abandonaos, del final del valle, lleendo datos que primeramente arrexuntó, ilustraos con semeyes antigües. En La Rumiá, so la bandera del valle (verde con venáu paráu nel centru) la madre de Gema, Mercedes, agasayónos con sidra de casa. Buenísima.

La ruta terminó debaxu´l horru na quintana del Molín d’Adela con una bayurosa comida “de traxe”, preparada polos participantes (mayoría de muyeres cocineres) na xornada. Dalguna xana o trasgu sorprendionos con la presencia de unos amigos de Vil.lablinu acompañaos d'una empanada típica de la so zona, na qu'abondaben les carnes ente bones capes de pan. Salieron tortielles, bollos preñaos, emparedaos, hoxaldres. Tou regáu por sidra, y rematáu por dulces mui ricos: casadielles, frisuelos, tartes y café con oruxu... La sorpresa final foi'l regalu de pequenes fardelas de tela blanco retulaes Molín de Adela en verde, de les que salió... ¡el panchón! el postre típicu d'escanda, llambiada que yos prestó pola vida a los participantes.

Tres la comida fíxose un perguapu ya ilustrativu percorríu pela vera del ríu Negru, con visita al molín y horru, actuando de guía intérprete, Ricardo. Hubo quien tocó l'acordión, quien cantó y bailló. Yá se diben dellos participantes y la fiesta siguía...

Xema estimó l'asistencia (toos estimémos-y la so idea) y apurrió les insinies de la xornada, amás de una alcordanza y diploma pa l'Asociación Molín d´Adela, que tien la fortuna de que persones como ella piensen nel so sitiu pa celebrar estos alcuentros.